Најново истражување на Универзитетот во Оксфорд открива дека една чаша млеко дневно може да го намали ризикот од рак на црево за речиси 20%. Оваа студија, најголема од ваков вид досега, обезбедува цврсти докази за заштитната улога на калциумот.
Впечатливи бројки од истражувањето
Студијата, објавена во престижното списание Nature Communications, анализирала податоци од повеќе од 542.000 жени. За време на 17-годишното следење, 12.251 жена развиле рак на црево, што овозможило детална анализа на факторите на ризик.
“Ова е најсеопфатната поединечна студија досега спроведена за врската помеѓу исхраната и развојот на рак на цревата, нагласувајќи ја заштитната улога на калциумот” – др. Керен Папиер, водач на студијата
Калциумот како клучен фактор
300 милиграми калциум дневно, еквивалентно на една голема чаша млеко или неколку чаши јогурт, го намалува ризикот за 17%. Интересно е што изворот на калциум не е пресуден – и млечните и немлечните извори покажуваат слични заштитни ефекти.
Предупредување за алкохолот
Истражувањето открива и дека чаша вино дневно го зголемува ризикот од рак на црево за 15%. Дополнително, консумирањето на 30 грама преработено месо дневно го зголемува ризикот за 8%.
