Вашата љубов кон црвеното месо може да ве чини здрав мозок

raw meat on white plate

Научниците од престижните институции Харвард, МИТ и Општата болница Бригам дојдоа до загрижувачко откритие. Секојдневната консумација на црвено месо може значително да го забрза когнитивното стареење, и тоа за речиси две години за секоја просечна порција од 85 грама.

“Се надеваме дека резултатите ќе поттикнат подлабоко разгледување на врската помеѓу исхраната и здравјето на мозокот” – Даниел Вонг, професор на Харвард

Што открива долгорочната студија?

Истражувањето, објавено во реномираното списание “Neurology”, анализира податоци собрани во период од речиси четири децении. Резултатите покажуваат дека замената на црвеното месо со растителни протеини може да го намали ризикот од деменција за 19%, а когнитивното опаѓање за 21%.

Алтернативи за поздрав мозок

Научниците препорачуваат замена на црвеното месо со јаткасти плодови и мешунки. Според препораките на организацијата “ЕАТ” и списанието “Лансет”, неделниот внес на црвено месо не треба да надминува 98 грама, како од здравствени, така и од еколошки причини.

Ограничувања на истражувањето

И покрај строгата методологија, студијата се смета за набљудувачка. Професорот Кевин Меконвеј од Отворениот универзитет во Велика Британија истакнува дека се потребни дополнителни истражувања за да се потврди директната причинско-последична врска.

Што мислиш ти?