Вашата утринска шолја кафе е пребиотик што го јакне имунитетот, открива студија

three person holding beverage cups

Ако сте љубител на кафе и често барате оправдување за уште една шолја од вашиот омилен пијалок, научниците имаат одлична вест за вас. Според најновите истражувања, покрај веќе познатите придобивки како зголемување на енергијата и подобрување на когнитивните функции, кафето има позитивно влијание и врз здравјето на вашите црева.

Нова здравствена придобивка на кафето

Кафето со години наназад се цени поради неговите антиоксидантни и антиинфламаторни својства. Во секоја шолја се содржани илјадници соединенија кои помагаат во подобрување на менталната будност, намалување на воспалителните процеси, поддршка на срцевото здравје, па дури и ублажување на болката после физичка активност.

Најново истражување, објавено во престижното научно списание Nature Microbiology, открива уште една значајна придобивка: кафето го поттикнува растот на корисните бактерии во цревата, што е клучно за севкупното здравје на организмот.

“Се покажа дека цревниот микробиом е веројатно многу поважен отколку што некогаш очекувавме” – Мајкл Каплан, клинички професор на Универзитетот во Чикаго

Што открива истражувањето?

Во рамките на опсежната студија, истражувачите анализирале примероци од столица од впечатливи 22.867 учесници со цел да го разберат влијанието на кафето врз цревната микрофлора. Резултатите биле исклучително интересни – откриено е дека луѓето кои редовно консумираат кафе имаат значително повисоко ниво на специфичен вид бактерии наречени L. asaccharolyticus.

Овие наоди сугерираат дека пиењето кафе може да има позитивен ефект врз цревата преку стимулација на растот на добрите бактерии, што е од суштинско значење за правилно функционирање на дигестивниот систем и целокупното здравје.

Зошто е важен цревниот микробиом?

Мајкл Каплан, клинички професор на Универзитетот во Чикаго, објаснува дека корисните бактерии во нашите црева се од клучно значење за нашето целокупно здравје. Разновидниот микробиом е исклучително важен за правилна дигестија и апсорпција на хранливи материи.

Интересен факт е дека нашите црева содржат најголем дел од имунолошките клетки во организмот, што ги прави витални за нашиот имунитет и одржување на општата здравствена состојба. Добро избалансираната цревна флора е директно поврзана со подобра имунолошка заштита и отпорност кон болести.

Не е само кофеинот заслужен

Интересно е дека, според истражувањето, не само кофеинот е заслужен за позитивниот ефект врз цревната флора. Дури и кафето без кофеин има слично позитивно влијание врз нашите црева, што укажува на присуство на други активни соединенија.

Клучните придонесувачи најверојатно се полифенолите, особено хлорогената киселина и кининската киселина, кои се богато застапени во кафето. Овие соединенија делуваат како пребиотици – тие ги хранат и го поттикнуваат растот на корисните цревни бактерии, што доведува до подобрување на целокупното здравје на дигестивниот систем.

Колку кафе треба да пиеме?

Добрата вест е дека не треба да претерувате со количината за да ги искористите овие придобивки. Според д-р Каплан, “многу е безбедно да се пие една или две шолји кафе на ден, а тоа би било доволно за да се стимулира цревната флора за да може да ви помогне да го подобрите вашето долгорочно здравје”.

Така, следниот пат кога ќе посегнете по вашата утринска шолја кафе, можете да уживате со знаењето дека не само што си го подобрувате расположението и концентрацијата, туку истовремено придонесувате и за здравјето на вашите црева и целокупниот имунитет.

Што мислиш ти?